Vanliga frågor och svar
Vi uppskattar enkelhet. Ta gärna en titt på vår tidslinje. Där kan du följa steg för steg hur processen går till.
Har du fler frågor? Kontakta oss så berättar vi gärna mer.
Alla aktuella uppdrag finner du i Pelmatics digitala nyhetsbrev som skickas ut en gång i veckan. Nyhetsbrevet gör det enkelt för dig att följa med i en snabb bransch och inspirera dig till nästa uppdrag. Enklare kan det inte bli.
Vi tillämpar individuell lönesättning. Lönen påverkas bland annat av erfarenhet, meriter och typ av uppdrag.
Självklart! Att arbeta hos oss som löneanställd innebär att du är rese- och skadeförsäkrad under hela uppdragstiden.
Ja, om du har ett uppdrag långt hemifrån ordnar vi både boende och resa för dig som är löneanställd.
Ja, Pelmatic har många underkonsulter som fakturerar via eget företag. Det som krävs är att företaget är godkänt för F-skatt, är momsregistrerat samt att du har en egen företagsförsäkring.
Många konsulter har kvar sin fasta anställning för att jobba extra via bemanning. Däremot kan du inte gå via bemanning hos din ordinarie arbetsgivare om du har en fast- eller timanställning.
Om du blir sjuk när du är löneanställd hos Pelmatic har du rätt till sjuklön enlig sjuklönelagen, precis som vid en vanlig anställning.
När vi har fått återkoppling från uppdragsgivaren kontaktar vi dig. Vi gör allt för att få ett snabbt svar men ibland har uppdragsgivaren ett stort urval att gå igenom och då kan det ta längre tid.
När du blir bokad på ett uppdrag skickar vi ett mail med inloggningsuppgifter till vår konsultportal Adocka. Där kan du snabbt och enkelt rapportera dina tider efter avslutat pass och du får också en tydlig översikt över hur mycket du arbetat.
Som konsult hos oss är du är anställd hos Pelmatic AB. Det innebär att alla frågor som rör din anställning hanteras av din konsultchef och ej hos den uppdragsgivare du är inbokad hos.